Ytterligare TVÅ fina nomineringar till Gotland Whisky.
Vi har tillsammans med ytterligare två företag blivit nominerade till årets marknadsförare på Gotland. Priset delas ut den 19 oktober vid Företagardagen på Wisby Strand i Visby. De övriga två är Eskelunds bageri och Tellkiddo ett företag som säljer designade tvättpåsar över hela världen.
"Det är två mycket utmanande och värdiga konkurrenter vi har att kämpa mot" säger Björn Pettersson marknadschef på Gotland Whisky. "Eskelundsbageri har i år gjort en bra kampanj för sitt företag och Tellkiddo har varit mycket framgångsrika i sin marknadsföring av tvättpåsar. De senare har drygt ett hundra tusen följare på sitt Instagram konto och det är väldigt imponerande."
Staffan Larson på Sigdes gård i Ronehamn mältar kornet till Gotland Whiskys produktion. Han har gjort en uppfinning som gör det möjligt att gro, mälta och röka kornet i en process utan att flytta eller manuellt hantera kornet. Normalt så är detta en synnerligen arbetskrävande process som därtill kräver extremt stora arbetsytor. Vi talar om flera hundra kvadratmeter. Staffan har uppfunnit en gryta som likt en matberedare vattnar, gror, mältar och röker kornet i en löpande process. "Staffans korn är en av flera viktiga delar till att vår whisky håller den kvalité vi eftersträvat. Hans uppfinning ger oss en hundra procentig jämn kvalité på kornet vi använder till vår produktion." Säger Anders Stumle Gotland Whiskys VD. "Det är ett stort erkännande att han uppmärksammas på detta sätt. Vi hoppas han får priset, det är han verkligen värd" avslutar Anders.